Cântece ascultate peste tot… în Coreea

SISTAR sunt extrem de populare în Coreea. Adică… foarte, foarte, foarte populare!

Dacă ar fi să fac o comparaţie între SISTAR şi Girls’ Generation (iar Girls’ Generation despre care vorbim noi aici sunt exorbitante: MV-ul de la I Got A Boy a strâns peste 70 de milioane de vizualizări în 8 luni, fiind MV-ul cel mai sârguincios în adunarea vizualizărilor al anului, cu excepţia lui Gentleman de la PSY)…

În fine, repet, dacă ar fi să fac o comparaţie între SISTAR şi Girls’ Generation, GG au un fandom foarte larg. Poate la fel de larg ca fandomul lui EXO. Pardon, nu, poate dublu, triplu etc. faţă de fandomul lui EXO (şi noi ştim câţi fani au EXO în toată lumea). În schimb, fandomul lui SISTAR nu este atât de mare (doar 8 milioane de vizualizări pentru ultimul lor MV în vreo 3 luni de zile), un minus fiind simplul fapt că ele au promovat doar în Coreea, nu şi în Japonia cum fac SNSD, iar un altul că nu au atâţia fani în restul lumii cum au, din nou, SNSD.

Dar nu acest lucru este important.

În timp ce Girls’ Generation, prin conceptul de fete drăguţe uneori sau de femei maturizate alteori, atrag mai mult adolescenţi de partea lor, ca să spun aşa, SISTAR au appealing la un alt gen de fani, şi anume fanii de peste 20 de ani: sunt sexy, cu picioare frumoase şi expuse, evident, etc. şi doar au fost votate în Coreea ca trupa preferată a femeilor de 20 de ani şi.

Aşadar, acum se înţelege de ce cântecul celor de la SISTAR se aude peste tot în Coreea, şi nu cel al celor de la Girls’ Generation. Uneori mai contează şi versurile, şi versurile de la I Got A Boy nici nu se compară cu cele de la Give it to me, întrucât încă de la primul vers din cântecul celor de la SISTAR îţi dai seama cărei categorii de fani i se adresează.

Mă rog, dar când spun peste tot, mă refer la – şi citez un comentariu al unui coreean – „fiecare magazin din Hongdae (nota autorului: cartier popular şi aglomerat din Seul), în restaurant, în cafenea, în magazinele de haine, PESTE TOT. Asta nu s-a întâmplat nici măcar când SNSD au lansat I Got A Boy.” Iar întrebarea retorică ar fi: cine merge în magazinele – scumpe, aş putea adauga eu – din Hongdae, în restaurante, în cafenele şi în magazinele de haine de obicei, dacă nu tinerii şi foarte rar adolescenţii?

Adevărat?

Adevărat.

E ca şi cum ai merge la o terasă din România acum şi ai auzi Tranquilla (urâtă comparaţie, ştiu). Multora le place Tranquilla şi evident, terasele vor să pună muzică pe placul clienţilor ca să-i atragă şi prin acest criteriu.

Simplu.

Deci, în concluzie, unul din cântecele care se aud în Coreea peste tot este Give it to me de la SISTAR.

Alt cântec care se aude peste tot… la sfârşitul fiecărui an, vreau să spun, este Already one year de la Brown Eyes (o trupă de băieţi care a lansat această melodie în… 2001… şi încă este ascultată în prezent!).

Aţi auzit de Busker Busker? Trupa indie debutată în 2012 care a câştigat un premiu cu melodia lor de debut împotriva lui SHINee la una din acele emisiuni de muzică? Trupa care a câştigat Artistul Nou Al Anului la MAMA împotriva lui EXO şi a celor de la B.A.P? Cântecul respectiv este Cherry Blossom Ending, iar anul trecut a făcut furori. Şi anul ăsta a făcut furori, de fapt: la fix un an de la lansarea lui, când a venit primăvara lui 2013, cântecul a urcat din nou pe primul loc în topurile de muzică numai pentru că… este unul din cântecele ascultate peste tot în Coreea.

Acum să nu credeţi că melodiile celor de la Super Junior nu sunt ascultate prin magazine etc. pentru că sunt, chiar sunt, dar nu la fel de des. Şi ştiţi cum sunt şi topurile noastre de radio: aţi auzit Perfect fără tine încă din aprilie şi abia recent a devenit primul în topurile de la KissFM sau ProFM. A ajuns acolo nu pentru că Vama Veche este (sau era) o trupă gen GG… din toate punctele de vedere, ci o trupă gen Busker Busker (iar comparaţia asta este chiar foarte potrivită).

Nu în ultimul rând, sunt un mare fan GG, deci nu le urăsc şi nu le vorbesc de rău. Iar pe lângă asta, cântecele de mai sus sunt genul acela de cântece ascultate de toată lumea peste tot, şi toată lumea înseamnă oamenii care nu sunt aşa de dedicaţi K-Popului precum fanii (unii îi numesc netizens, adică cetăţenii obişnuiţi).

Şi credeţi-mă, Girls’ Generation sunt şi ele foarte iubite în Coreea. Când apar ştiri despre comportamentul lor impecabil ş.a.m.d., dacă citiţi comentariile coreenilor, o să găsiţi câte unul gen „Acum înţelegeţi de ce SNSD îşi merită locul în fruntea Coreei.”

PS. În general, cântecele care fac perfect all-kill pe site-urile de muzică coreeană (perfect all-kill… gândiţi-vă că toată Coreea descarcă melodia respectivă în acelaşi timp şi, evident, urcă în topuri, dar foarte brusc şi cu o detaşare mare faţă de adversari) sunt de obicei cele ascultate peste tot. Au fost 6 cântece care au făcut perfect all-kill anul acesta, printre care se numără LeeSSang cu Tears, SISTAR19 cu Gone not around any longer (melodia asta a fost atât de populară încât nu a făcut doar un perfect all-kill, ci două, pe când I Got A Boy a avut doar un all-kill; all-kill… acum gândiţi-vă că melodia ajunge pe primul loc în toate topurile de muzică coreeană, dar nu cu o detaşare la fel de mare), PSY cu Gentleman, SISTAR cu Give it to me, Yoon Mi-rae cu Touch love (Touch love, săracul, e doar un cântec de pe coloana sonoră a unei drame) şi Busker Busker cu Love, at first, noua lor melodie lansată recent.

Garantat 100% melodiile care fac perfect all-kill sunt ascultate peste tot în Coreea… pe lângă altele.

Ce părere aveţi?

PSS. Coreenii pronunţă Busker Busker gen basuka basuka şi mi se pare foarte amuzant.

Reclame

About Airin

Sunt leneșă, îmi apăr interesele și se prea poate ca muzica coreeană să-mi fi distrus viața, dar nici că-mi pasă.

Posted on 28 septembrie 2013, in Fără categorie. Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: